Min nya..

Familjemedlem =)
Historien började med att Josse Hammar var "barnvakt" åt ett sexpack valpar för ett antal veckor sedan. Jag och Patrik som är hundtokiga lära ju absolut åka förbi en sväng och gosa en timme. Under den timmen satt jag och fantiserade om att stoppa en i jackan och hoppas på att ingen skulle märka att han var borta. Men de var ju bara  fantasier som sagt.
Jag har ju pratat om att skaffa mig en alldeles egen hund ist för att alltid låna andras. Så Josse tjatade att jag skulle ta en när dom var mogna att lämna mamma. Men ekonomin är väl inte riktigt gjorde för ett hundköp just nu,arblös som man är. Så de blev inget mer snack om de,förrens i fredagskväll. Hon ringde och sa att ägaren inte får dom 3 sista sålda. Dom skulle ut på jourhem tills dom hittat nya ägare åt dom va de sagt men de blev något strul med de oxå.
Så hon ringde och frågade om jag kunde ta en av valparna tillsvidare annars kanske dom skulle få somna in...
Och självklart ville jag ju de! =)
Sen gick de väldigt snabbt allting, hänger inte med själv faktiskt =) Ägaren ringde dan efter och vi bestämde att jag skulle komma och titta på dom och så att ägaren fick träffa mig osv. Senare på kvällen va jag på plats och jag hade redan bestämt mig för vilken sötnos som skulle få följa med mig eftersom jag tjuvkikat på annonsen på blocket.
Vi satt och pratade ett tag och lekte med valparna och mamman. Han frågade om jag ville köpa honom eller bara ta hand om honom ett tag tills dom hittat en köpare. Jag berättade att jag inte hade råd för tillfället. Han sa att de absolut inte var några problem med pengar,dom va inte ute efter att tjäna pengar på valparna utan ville bara ha tillbaka för kostnaderna dom lagt ut på veterinär,mat osv. Och de va inga problem alls att avbetala heller.
Jag sa att jag ville ta hem honom på prov en vecka och sen bestämma mig...
Jag kan ju berätta så här 24 timmar senare att jag redan har bestämt mig..Han är min!!! =)
Och kommer att få stanna hos mig resten av sitt liv!! Jag är överlycklig och han har redan lyckats bra med att känna sig hemma här! Han är världsgo verkligen, men vilken valp är inte de ;)

Låt mig presentera Ozzy =)



 Pappan är renrasig Border Collie
Mamman 50% Border och 50% "Softis" (Irish Softcoated Wheaten Terrier)



Visst är han för underbar =)




Kommentarer
Postat av: Evelina

Nååååå vad söt!! =)Det är underbart med hund

2008-12-08 @ 21:19:48
URL: http://qwaszx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0