En malm rundtur =)

Idag har jag fått äran att följa med mammsingen på jobbet. En av hennes kollegor har visat mig rund i alla gruvor  där dom sedan ska bryta malm. Dom ska tydligen flytta en stor "fabrik" till ett annat ställe för att de är just under där "fabriken" står nu som allt malm finns. Den har stått där i 40 år,så de kanske även är dags för lite nya lokaler. Så nu byggs,flyttas å gräver dom överallt här omkring! Ganska facinerande att se,de är så himla stort allting! Lite New York  känsla t.o.m för er som varit där. T.e.x att en stora truckar som tar uppåt 200 ton på flaket ser ut som små små myror när man tittar ner i dom gigantiska gropar dom gräver. Hel coolt!! De kommer lite bilder när jag hittat på den där sabla kabeln till kameran!

Nu ska jag fortsätta med alla mina papper som ska skickas över hela landet,till norge och sen tillbaka för att sedan ge mig en slant till löning!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0